"Niech nasza droga będzie wspólna. Niech nasza modlitwa będzie pokorna. Niech nasza miłość będzie potężna. Niech nasza nadzieja będzie większa od wszystkiego, co się tej nadziei może sprzeciwiać."
Jan Paweł II
Dzisiaj jest: piątek, 29 marca 2024 r.
Imieniny: Marka, Wiktoryny, Zenona

„Jeśli chcesz doznać łaski, jedź do Prostyni”

23 październik 2021
Parafia Podwyższenia Krzyża Świętego w HajnówceWyjazd Wspólnoty Odnowy w Duchu Świętym.

W sobotę 23.10.2021 r. Wspólnota Odnowy w Duchu Świętym „Effatha” z Hajnówki wraz ze wspólnotą „Dobry Pasterz” z Bielska Podlaskiego odwiedziły rodzinne strony bł. Kard. Stefana Wyszyńskiego. Miejsca zwiedzania to: Zuzela, Prostyń oraz Treblinka.

Pielgrzymkę zaczęliśmy od Zuzeli, miejsca urodzin księdza. Na początku zwiedziliśmy kościół pw. Przemienienia Pańskiego. Zachowała się w nim oryginalna chrzcielnica przy, której w 1901r. został ochrzczony Stefan Wyszyński. W ołtarzu bocznym jest obraz Matki Bożej Częstochowskiej, przeniesiony ze starego kościoła, przed którym modlił się jako dziecko Prymas Wyszyński. Wszystkie witraże w kościele, przedstawiają najważniejsze sceny z życia błogosławionego. Przed wejściem do kościoła ustawiony jest pomnik Prymasa jako Nauczyciela Narodu. Na koniec udaliśmy się do groty NMP z Lourdes wybudowanej przez parafian dla uczczenia 70 rocz. święceń kapłańskich.

Po drugiej stronie mieści się muzeum w którym odtworzono tam pomieszczenia budynku dawnej wiejskiej szkoły z oryginalnym wyposażeniem z początku XX wieku, w której to Stefan Wyszyński pobierał naukę, oraz wnętrze domu mieszkalnego państwa Wyszyńskich. W gablotach znajdują się pamiątki po rodzinie Prymasa.

Następnie udaliśmy się do Prostyni. W Sanktuarium Trójcy Przenajświętszej i św. Anny powitał nas obecny proboszcz ks. kan. Józef Poskrobko, który to w bardzo ciekawy i przystępny sposób opowiedział nam historię objawienia i późniejsze cuda prostyńskiej parafii . Centralnym punktem było uczestnictwo we Mszy Św. po której otrzymaliśmy błogosławieństwo koroną św. Anny . Jest to relikwiarz, który zawiera wianki św. Anny z objawienia z 1510r. Potem Ks. Józef zaprosił nas na uroczysty poczęstunek do salki pod plebanią. Podczas obiadu wspominaliśmy czas spędzony z księdzem, który to był proboszczem w hajnowskiej parafii . Na krótką chwilę odwiedził nas ks. Paweł Hryniewicki dawny opiekun wspólnoty z Hajnówki.

Po obiedzie udaliśmy się jeszcze raz do kościoła by pokłonić się przed Tronem Łaski Trójcy Przenajświętszej i wizerunkiem Św. Anny oraz odmówić uroczyście koronkę do Trójcy Przenajświętszej. Na pożegnanie zostaliśmy obdarowani przez gospodarza pamiątkami.

W drodze powrotnej odwiedziliśmy obóz zagłady w Treblince. Oddaliśmy hołd pomordowanym ofiarom i złożyliśmy kwiaty i zapaliliśmy znicze przy pomniku, dawnym miejscu komór gazowych.

To był pięknie spędzony czas ,wspólnej modlitwy a także wdzięczności za życie Błogosławionego Kardynała Stefana Wyszyńskiego.

Błogosławiony Kardynale Stefanie Wyszyński – módl się za nami.