"Niech nasza droga będzie wspólna. Niech nasza modlitwa będzie pokorna. Niech nasza miłość będzie potężna. Niech nasza nadzieja będzie większa od wszystkiego, co się tej nadziei może sprzeciwiać."
Jan Paweł II
Dzisiaj jest: piątek, 29 marca 2024 r.
Imieniny: Marka, Wiktoryny, Zenona

Pielgrzymka Akcji Katolickiej do Sanktuarium Matki Bożej Kodeńskiej Królowej Podlasia

14 październik 2017
Parafia Podwyższenia Krzyża Świętego w HajnówceW dniu 14 października 2017 r., członkowie Akcji Katolickiej oraz mieszkańcy Hajnówki udali się na jednodniową autokarową pielgrzymkę do Matki Bożej Kodeńskiej oraz do Sanktuarium Matki Bożej Leśniańskiej w Leśnej Podlaskiej.

Wyruszyliśmy w podróż do Sanktuarium Matki Bożej Kodeńskiej już o godz. 6.30. Naszą pielgrzymkę rozpoczeliśmy od wspólnej modlitwy o bezpieczną podróż i powrót do Hajnówki. Podczas podróży w przerwie między śpiewami religijnymi, ks. Mariusz podczas konferencji przybliżył nam historię cudownego obrazu Matki Kodeńskiej a także przypomniał nam cel i wartość pielgrzymowania. Po dotarciu na miejsce mieliśmy krótką chwilę na zakup pamiątek oraz innych dewoncjonalni. Po uroczystej Mszy Świętej i obejściu ołtarza na kolanach, udaliśmy się wraz z przewodnikiem  na spacer po ogrodach Matki Bożej Kodeńskiej.  W tym nie mogło zabraknąć wizyty w muzeum , gdzie mogliśmy zobaczyć wiele eksponatów z całego świata. Przy tym mogliśmy zobaczyć granicę nasze Państwa. Po wspólnym zwiedzaniu i podziwianiu piękna sanktuarium, udaliśmy się wspónie do jadłodajni na zasłużony obiad.

Następnym celem naszej pelgrzymki było Sanktuarium w Leśnej Podlaskiej. Po dotarciu na miejsce udaliśmy się do sanktuarium, gdzie brat paulin Florian Mielczarek przybliżym na historię sanktuarium i cudownego obrazu Matki Bożej Leśniańskiej. Każdy z uczestników mógł także zaczerpnąć wody z cudownego źródełka, która ma właściwości lecznicze. Po wspólnym zwiedzaniu sanktuarium oraz modlitwie różańcowej - udaliśmy się w drogę powrotną do hajnówki. Na zakończenie naszej pielgrzymki przewodniczący Akcji Katolickiej pan Lech Michalak podziekował wszystkim za wspólne pielgrzymowanie. Zapraszając przy tym na następną pielgrzymkę.