"Niech nasza droga będzie wspólna. Niech nasza modlitwa będzie pokorna. Niech nasza miłość będzie potężna. Niech nasza nadzieja będzie większa od wszystkiego, co się tej nadziei może sprzeciwiać."
Jan Paweł II
Dzisiaj jest: środa, 24 kwietnia 2024 r.
Imieniny: Bony, Horacji, Jerzego

Wycieczka do Loretto na zakończenie Wakacji, dzieci z naszej Parafii

5 wrzesień 2017
Parafia Podwyższenia Krzyża Świętego w HajnówceW dniach 29- 30 sierpnia br., odbył się 2 dniowy wyjazd do loretto, którego uczestnikami byli ministranci i schola dziewczęca z naszej parafii. Cały wyjazd został sfinansowany pieniędzmi z Urzędu Miasta w Hajnówce.
       Nasza grupa licząca 51 osób wyruszyła we wtorek o godz. 8.00 na wycieczkę do Loretto z parkingu koło kościoła. Wszystkim uczestnikom  dopisywały dobre nastroje. Po dotarciu do Drohiczyna, najpierw udaliśmy się do Muzeum Diecezjalnego, gdzie siostra Loretanka tam posługująca, oprowadziła nas po wystawach Muzealnych. Wśród eksponatów mogliśmy zobaczyć niezwykle dobrze zachowane : starodruki, w tym największą eksponowaną w Polsce, unikalną w skali światowej kolekcję szat liturgicznych szytych z pasów kontuszowych szlachty polskiej, zabytkową monstrancję która zachowała się z katastrofy lotniczej i wiele innych niezwykłych rzeczy. Po krótkim odpoczynku udaliśmy się do Muzeum Regionalnego w Drohiczynie podziwialiśmy wystawę zabytkowych motocykli w której skład, wchodzi ponad 200 sztuk modeli z różnych zakątków świata. W tym wszystkim nie mogło zabraknąć, zbiorów z dziedziny etnografii, malarstwa oraz rzeźby. Po zwiedzaniu Muzeum, udaliśmy się na obiad do restauracji ,, pod katedrą'' , po którym to udaliśmy się następnie do Wyższego Seminarium Duchownego, żeby zobaczyć gdzie uczą się i mieszkają klerycy, a także dowiedzieliśmy się jak wygląda dzień alumna, i jakie mają obowiązki każdego dnia, w tym nie mogło zabraknąć dokarmiania danieli , które znajdują się na terenie Seminarium. Po tym wszystkim udaliśmy sie do Loretto, gdzie po zakwaterowaniu w ośrodku, ministranci rozegrali turniej w piłke nożną. Dzień zakończyliśmy wspólnym ogniskiem, na którym też nie mogło zabraknąć modlitwy oraz wspólnie odśpiewawanego  apelu jasnogórskiego.
       Drugi dzień rozpoczęliśmy od uroczystej Mszy świętej, której oprawę muzyczną zapewniła schola z naszej parafi pod kierownictwem s. Sylwii, następnie udaliśmy się na śniadanie, po którym siostra Loretanka oprowadziła nas po Loretto, gdzie mogliśmy poznać historię założenia zgromadzenia a także nawiedzić grób ks. Kłopotowskiego, w tym też pomodlić się za wszystkich zmarłych, których ciała tam się znajdują.W ciągu dnia nie mogło też zabraknąć warsztatów muzycznych scholi a także gier i zabaw przeznaczonych dla naszych uczestników. Wszystko co dobre szybko się kończy i w końcu nadszedł czas powrotu do domu. Uczestnicy wracali z dobrym nastrojem i z siłami na początek nowego roku szkolnego.