"Niech nasza droga będzie wspólna. Niech nasza modlitwa będzie pokorna. Niech nasza miłość będzie potężna. Niech nasza nadzieja będzie większa od wszystkiego, co się tej nadziei może sprzeciwiać."
Jan Paweł II
Dzisiaj jest: wtorek, 23 kwietnia 2024 r.
Imieniny: Ilony, Jerzego, Wojciecha

Półkolonie 2012

29 lipiec 2012
Parafia Podwyższenia Krzyża Świętego w HajnówceW dniach od 16.07.2012 r. do 27.07.2012 r. w ramach projektu „Akcja Lato 2012”, dofinansowanego przez Urząd Miasta w Hajnówce trwały półkolonie w Parafii Rzymskokatolickiej p.w. Podwyższenia Krzyża Świętego w Hajnówce.

W pierwszym tygodniu codziennie od poniedziałku do piątku spotykaliśmy się o godzinie 10, aby razem z dziećmi z Hajnówki spędzić jak najlepiej wolny czas. Półkolonie zaczęły się 16 lipca. Był to dzień organizacyjny. Dzieci miały okazję zapoznać się z wolontariuszami i opiekunami. 17,18 i 19 lipca najmłodsi mogli wykazać się umiejętnościami pływackimi, gdyż od godziny 11.00 do godziny 12.00 przebywaliśmy w Parku Wodnym w Hajnówce. Natomiast 20 lipca, na hajnowskim stadionie, swojego czasu użyczyli nam policjanci i strażacy, którzy za pomocą ciekawej gry, pokazali jak gasi się pożar, robić opatrunki, udzielać pierwszej pomocy. Każdy mógł także pobawić się w strażaka, bądź policjanta pędzącego na ratunek zajmując miejsce przy kierownicy samochodów służbowych. Myślę, że mimo niesprzyjających warunków pogodowych dzieciom podobał się ten dzień, a może nawet ktoś odkrył w sobie nowe powołanie?

W czasie kiedy przebywaliśmy w pomieszczeniach świetlicy dzieci mogły grać wspólnie w gry, układać puzzle, rysować. Warty uwagi był konkurs, którego temat brzmiał: „Moje ulubione miejsce w Polsce”. Każdy mógł wykazać się umiejętnościami plastycznymi wykonując rysunek przedstawiający powyższy temat. Ciężko było zdecydować, które obrazki były najładniejsze, jednak jury po długim namyśle wybrało zwycięzców i nagrodziło ich drobnymi upominkami. Oto zwyciężcy konkursu:

I miejsce - Iwona Wróblewska i Dominik Topolski

II miejsce - Diana Karpiuk

III miejsce - Gabriela Kirpsza i Sandra Lemberg

Każdego dnia o godzinie 13.00 dzieci były częstowane ciepłym posiłkiem. Zajęcia kończyły się o godzinie 15.

Sprawozdanie z pierwszego tygodnia półkolonii opracowała wolontariuszka Angelina Gryniewicz.

Półkolonie cieszyły się dużym zainteresowaniem w pierwszym tygodniu było ok. 60-ciu osób.

W drugim tygodniu w poniedziałek zwiedzaliśmy muzeum kowalstwa i ślusarstwa. Dzieci zapoznały się z pracą kowala i spróbowały swoich możliwości w kuźni. Następnego dnia we wtorek byliśmy na basenie sprawdzając swoje możliwości pływackie. Po obiedzie wysłuchaliśmy prelekcji o bezpieczeństwie nad wodą i jak zapobiegać kleszczom. Wykład został przygotowany przez panie z Policji i MOPS-u.

W środę pojechaliśmy do Drohiczyna.  Zwiedziliśmy muzeum diecezjalne, w którym mogliśmy zobaczyć zabytkowe księgi, szaty, obrazy i tron, na którym siedział w czasie wizyty w Drohiczynie Bł. papież Jan Paweł II. Następnym punktem zwiedzania był Kościół Katedralny, w którym wspólnie pomodliliśmy się. Ostatnią atrakcją zwiedzania była Góra Zamkowa, z której podziwialiśmy piękne widoki i rzekę Bug.  Po tym wszystkim wróciliśmy do Hajnówki.

W czwartek zajęcia w świetlicy odbywały się na miejscu oraz w parku miejskim. Każdego dnia dzieci spożywały ciepły posiłek, a potem miały czas wolny: gry planszowe, piłkarzyki, ping-pong, słuchanie muzyki oraz taniec. Kiedy dzieci wypowiadały się na temat półkolonii, mówiły, że: „półkolonie to dobry sposób na spędzenie wolnego czasu”. Wolontariusze, także cieszyli się z tego, że mogą tam być.

W ostatnim dniu półkolonii zwiedzaliśmy miejscowy zakład państwa "Sawickich", który zajmuje się produkcją płyty meblowej klejonej do fabryk meblowych. Po wycieczce był upragniony posiłek obiadowy.  Po nim został rozstrzygnięty konkurs plastyczny pt. "Mój przyjaciel". Oto zwycięzcy konkursu:

I miejsce - Adrianna Kuryś

II miejsce - Natalia Warsicka

III miejsce - Kasia Orzechowska.

Sprawozdanie z drugiego tygodnia półkolonii opracowali: Mateusz Sienkiewicz i Łukasz Milcz.

Ks. Krzysztof Dobrogowski opiekun świetlicy Promyk Dnia dziękuje pani Marcie, pani Jolancie, siostrze Gabrieli oraz wolontariuszom za pomoc przeprowadzeniu półkolonii w parafii dla dzieci i młodzieży z Hajnówki.